СЕРГІЇВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
ГАДЯЦЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(сьома сесія восьмого скликання)
РІШЕННЯ
02 липня 2021 року
Про затвердження Програми підтримки аграрного сектору та розвитку сільських територій Сергіївської сільської територіальної громади за пріоритетними напрямками на період до 2027 року
Відповідно до Законів України: «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України» з урахуванням пріоритетів загальнодержавної політики, інтересів територіальної громади, визначених потребами її мешканців, враховано головні стратегічні цілі, визначені у Державній стратегії регіонального розвитку на період до 2027 року, що затверджена Постановою Кабінету Міністрів України від 05.08.2020 р №695, та Стратегії розвитку Полтавської області на період до 2027 року, що затверджена рішення пленарного засідання другої сесії обласної ради восьмого скликання від 29 грудня 2020 року №27, сільська рада ВИРІШИЛА:
Сільський голова І.Г. Лідовий
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням сьомої сесії восьмого скликання Сергіївської сільської
ради від 02.07.2021 року
ПРОГРАМА
підтримки аграрного сектору та розвитку сільських територій Сергіївської сільської територіальної громади за пріоритетними напрямками на період до 2027 року
с. Сергіївка 2021 рік
Програми підтримки аграрного сектору та розвитку сільських територій Сергіївської сільської територіальної громади за пріоритетними напрямками на період до 2027року
1. |
Ініціатор розроблення Програми |
Виконавчий комітет Сергіївської сільської ради Гадяцького району Полтавської області |
2. |
Законодавче забезпечення Програми |
Закони України: «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України» з урахуванням пріоритетів загальнодержавної політики, інтересів територіальної громади, визначених потребами ії мешканців. При розробленні Програми враховано головні стратегічні цілі, визначені у Державній стратегії регіонального розвитку на період до 2027 року, що затверджена Постановою Кабінету Міністрів України від 05.08.2020р №695, та Стратегії розвитку Полтавської області на період до 2027 року, що затвердженарішення пленарного засідання другої сесії обласної ради восьмого скликання від 29 грудня 2020 року. №27 |
3. |
Розробник Програми |
Відділ економічного розвитку та інвестицій виконавчого комітету Сергіївської сільської ради |
4. |
Співрозробники Програми
|
Виконавчий комітет Сергіївської сільської ради, відповідальні працівники старостинських округів, що входять до складу Сергіївської ТГ |
5. |
Відповідальні виконавці Програми |
Виконавчий комітет Сергіївської сільської ради Миргородського району Полтавської області |
6. |
Учасники Програми |
Сільськогосподарські підприємства – представники малого та середнього бізнесу, фермерські, особисті селянські господарства, підприємці, громадські організації, населення громади. |
7 |
Термін реалізації Програми |
Протягом 2021– 2027 років |
8. |
Перелік бюджетів, які беруть участь у виконанні Програми |
Обласний бюджет, власні ресурси територіальної громади, інші джерела фінансування, в т. ч. ресурси публічних коштів, цільових, бюджетних центральних програм органів виконавчої влади, що будуть спрямовані на розвиток різних сфер у регіонах, субвенцій, трансферів з державного бюджету до місцевих бюджетів, ресурсів інвесторів, власних коштів, зареєстрованих в громаді суб'єктів господарювання. |
Вступ
Програма розроблена Виконавчим комітетом Сергіївської сільської ради Миргородського району Полтавської області на основі аналізу поточної ситуації в господарському комплексі територіальної громади та прогнозів і пропозицій старост, аграрних підприємств, фермерських та особистих селянських господарств, виходячи із загальної соціально-економічної ситуації, що склалася на відповідній території, з урахуванням можливостей та місцевих ресурсів, пріоритетних напрямків розвитку населених пунктів громади з врахуванням основних напрямків підтримки обласної «Програми розвитку та підтримки аграрного комплексу Полтавщини за пріоритетними напрямкам на період до 2027 року».
Сільське господарство є однією з найважливіших складових економіки країни. Його прискорений розвиток є запорукою підвищення рівня і покращення якості життя населення та продовольчої безпеки регіону і держави в цілому.
Метою програми є:
Основні пріоритетні напрями Програми:
Напрям 1. Підвищення конкурентоздатності малого та середнього аграрного бізнесу:
Напрям 2. Підвищення доданої вартості в аграрній сфері:
Напрям 1. Підвищення конкурентоздатності малого та середнього аграрного бізнесу.
Малі сільськогосподарські виробники створюють близько 50 % валового сільськогосподарського продукту, зокрема переважну частину картоплі, фруктів, овочів, молока. Вони охоплюють близько 80 відсотків населення, зайнятого у сільському господарстві. Понад 20 відсотків малих сільськогосподарських виробників здійснюють комерційну діяльність, реалізуючи власно вироблену продукцію переважно на локальних( місцевих) ринках, решта – ведуть натуральне та напівнатуральне виробництво. Але не зважаючи на той факт, що малі виробники істотно впливають на якість життя у сільській місцевості, вони майже не отримують державної підтримки на розвиток виробництва, підвищення їх конкурентоспроможності. Їх доходи не є стабільними і вони практично не долучені до процесів модернізації та диверсифікації діяльності.
Головним завданням реалізації даного напряму Програми є розроблення механізмів підтримки малих виробників сільськогосподарської продукції для сприяння їх конкурентоздатності, доходності, що в кінцевому підсумку призведе до збільшення надходжень до бюджету громади.
Тваринництво.
Завдання:
Заходи:
Результат:
Рослинництво
Завдання:
Заходи:
Результати:
1.3. Технічне переоснащення новоствореним юридичним, фізичним особам та сімейним фермерським господарствам (без набуття статусу юридичної особи)
Опис проблеми:
Для успішного ведення фермерського господарства була й залишається механізація ручної праці. У сільському господарстві самохідна техніка може використовуватися при веденні робіт з обробки землі, посівних роботах, збиранні врожаю, заготівлі кормів, транспортних роботах. Особливо така техніка необхідна в овочівництві, садівництві та ягідництві. При цьому використання мотоблоків і мотокультиваторів є малоефективним, а трактори з потужністю до 100 кВт є оптимальним варіантом для дрібних товаровиробників. Використання сучасної самохідної сільськогосподарської техніки підвищить ефективність роботи середніх та дрібних товаровиробників та значно покращить умови праці.
Завдання:
господарства;
Заходи:
Компенсація новоствореним (перші три роки після реєстрації) юридичним особам, фізичним особам-підприємцям, сімейним фермерським господарствам (без набуття статусу юридичної особи), а в разі створення відповідних суб’єктів господарювання учасниками бойових дій без обмеження терміну після реєстрації, які здійснюють сільськогосподарську діяльність, мають за попередній звітний період чистий дохід (виручку) до 10,0 млн. грн.. та не більше 300 га земель сільськогосподарського призначення в обробітку, за придбану в поточному році нову тракторну техніку вітчизняного виробництва (та/або збірки) потужністю до 100 кВт в розмірі 20% вартості (без ПДВ), але не більше як 50,0 тис. грн на суб’єкт господарювання.
Результати:
використання більш маневрених, паливно-економних механізованих засобів виробництва.
Напрям 2. Підвищення доданої вартості в аграрній сфері:
Велика частина сільськогосподарської продукції в регіоні виробляється саме в особистих селянських і фермерських господарствах, які не мають постійно діючих каналів реалізації такої продукції. Тому, вирощена сільськогосподарська продукція, як правило, реалізується на стихійних ринках, через посередників, за цінами, що є нижче ринкових. Дуже часто така продукція внаслідок відсутності належного маркетингу взагалі залишається на полях або псується.
Традиційним засобом виживання дрібних виробників сільськогосподарської продукції є кооперація, яка надає вихід на цивілізовані ринки .
Але формування мережі сільськогосподарських кооперативів стримується через слабку матеріальну базу, відсутність кваліфікованих кадрів, недостатню обізнаність селян у перевагах кооперації та алгоритму створення та функціонування обслуговуючих кооперативів.
Вирішення питання щодо збуту продукції виробниками сільськогосподарської продукції малих форм господарювання можливе лише за умови фінансової підтримки створення і розвитку сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів, як важливого чинника створення ланцюжків доданої вартості, покращення якості продукції і як наслідок підвищення їх конкурентоспроможності.
Розв’язання проблеми реалізації та переробки сільгосппродукції, що вирощена дрібними товаровиробниками, можливе лише за умови фінансової підтримки створення та розвитку сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів (СОК), що є важливою соціально-економічною інституцією підвищення ефективності сільськогосподарського виробництва, активного розвитку сільської місцевості та підвищення рівня і якості життя сільського населення.
Розвиток аграрного виробництва у представників малих форм господарювання значною мірою гальмується недостатнім рівнем економічної культури як сукупності знань, вмінь, навичок і досвіду ведення аграрного бізнесу. Більшість сільського населення перебуває осторонь перетворень в аграрному секторі, внаслідок чого вони не знаходять свого місця в сучасній системі аграрних відносин. Лише використовуючи сучасні знання, застосовуючи сучасні технології, техніку можна перетворити сільське господарство на високоефективний сектор економіки. Дорогою до знань для селян є сільськогосподарське дорадництво. Беззаперечна також роль дорадництва у забезпеченні адаптації малого аграрного виробництва до санітарних і фітосанітарних вимог європейського законодавства, що зумовлено вступом України до СОТ та підписанням Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом.
Напрямок підтримки сільськогосподарської дорадчої діяльності направлений на підписання всього комплексу завдань, пов’язаних з провадженням у виробництво досягнень науки і сучасних технологій, удосконалення методів і способів прибуткового господарювання суб’єктів аграрного виробництв, оновленням економічної культури сільського населення, зміцнення конкурентоспроможного людського капіталу в громаді.
Напрямок підтримки дорадництва ґрунтується на нормах ЗУ «Про сільськогосподарську дорадчу діяльність».
Дуже важливим аспектом розвитку підприємництва є створення сприятливих умов для проведення та участі виробників сільськогосподарської продукції, що провадять діяльність на території ОСГ, у регіональних, всеукраїнських та міжнародних виставкових заходах, що також сприятиме просуванню місцевих продуктів, а в кінцевому підсумку забезпеченню позитивного інвестиційного іміджу ТГ.
Завдання:
Заходи:
Результати:
Секретар сільської ради Н.В. Ілляшенко